Igår

Sådär, nu kommer update om igår kväll. Hade ringt till en massa folk hela dagen, för att Rambler och Nisse hade blivit uppkäkade av mygg på betet så de kunde inte vara kvar. Jag försökte allt möjligt för att få tag på Karin, en box eller något. Till slut blev det så att jag fick rida hem honom. Hade på flugpannband, flugtäcke och 1000 liter flugmedel och trots det blev vi typ uppkäkade.Första biten ville Rambler antingen trava eller stå still, så jag fick både hoppa av några gånger och be en cyklist om hjälp. Tur att hästen är så korkad att det går att backa honom förbi läskiga saker! Efter halva vägen blev det motorstopp och jag fick gå resten av vägen.

Så efter 1,5 timme var både han och jag uppkäkade av mygg, svettiga och utmattade. Fy fan vad jag är less på mygg!!

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback