Kioskfunderingar och annat viktigt

Idag på bussen tänkte jag väldigt viktiga tankar. Ett: jag är glad att jag inte har typ E-kupa. Tungt skulle det bli!
Två: att jag stör mig på folk som ser ut som tjejer men är killar och tvärtom. Jobbigt när man inte är tillräckligt liten för att kunna fråga "är du en flicka eller en pojke?"

Sen har jag upptäckt intressanta saker i kiosken idag när jag jobbade. Sockerfria tuggummin är inte kalorifria. Cola light är äckligt. Man kan sno folks colaflaskekorkar för under dem finns koder som man kan byta mot låtar på iTunes att ha i iPoden (ja jag är lydig och laddar inte ner musik).

Imorn ska jag köpa bröd och göra egna toast tror jag (istället för att köpa dyra från kiosken). Och äta max två glassar. Måste lämna pengar hemma!

Nu ska det sovas, upp imorn och jobba.

Kommentarer
Postat av: Astrid

ajaj för e-kupa. sant. sockerfria saker har väl sötningsmedel istället? bara att det ser coolt ut med "den utan socker" osv. tack för punkterna. . . . . .


Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback