En hjärnhalva i taget

När jag labbar kan jag verkligen inte göra två saker samtidigt. Eller visst, jag kan skruva av en kork med en hand och pipettera med den andra, men jag kan inte hälla i en buffert eller ett enzym och samtidigt fatta varför jag gör det. Det går bara inte. Förståelsen kommer sen, typ en vecka senare när man sitter och skriver rapport.

Jag har, som ni säkert förstår, haft ytterligare en oerhört givande dag på EBC. Fast egentligen gillar jag labbarna, det är då man umgås med klassen på riktigt. Om man bara har föreläsning 10-12 vareviga dag hinner man inte direkt prata, förutom den lilla kafferasten mitt i då. Idag har vi minsann haft fika på labbrasten, det är inte varje dag det! Dessutom var Ludvig och hälsade på, det var trevligt.

Nu ska jag snart på visning av en liten minietta, hoppas den är söt och bra för jag älskar verkligen läget. Adjöss nu vänner.

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback