Tävling

Idag har jag & Rambler alltså varit i Frösåker och tävlat dressyr, vår första lokala. Jag är inte speciellt nöjd men jag tror Rambler är nöjd för han lyckades vara jobbig precis hela tiden, haha.

Vi var lite sena till första klassen (LC:1 2008), jag behöver egentligen rida fram i minst en halvtimme innan han går som bäst, men nu hade jag inte så mycket val. Han kändes iallafall helt okej till första klassen. Inne på banan dog han lite, tappade form och bjudning och tjafsade med munnen, och då blir det fan inte vackert att kolla på. Domaren var snäll så 56,67% skrapade vi ihop, vilket är mer än vi egentligen förtjänar. Till LBn hann jag rida fram lite längre. Lite för länge visade det sig, Rambler blev lite trött och orkade inte riktigt hålla galoppen ens på framridningen. Han var iallafall superfin när vi travade runt banan innan vi fick startsignal, men så fort vi kom in på banan dog han igen. Jag var tvungen att sparka på honom i galoppen men vi fick iallafall ett avbrott i mellangaloppen på diagonalen, alltså slängtrav och jag skumpar nästan av.

Sammanlagt var det nyttigt och lärorikt, men jag är lite sur på domaren som bara skriver det hon ser "hästen går inte fram, är över tygeln" mm istället för att skriva vad man ska göra åt det. Sen måste jag hitta ett mellanting mellan kort och lång framridning, så att han inte blir trött men ändå mjuk och väl uppvärmd.

Förlåt för lång och dryg text. Här är en bild från idag iallafall, kolla pixbox för fler bilder.

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback