När ska jag lära mig att skriva rubriker?

Jag vill varna känsliga läsare för ett långt, segt och gnälligt inlägg. Vill ni läsa något lättsammare, skulle jag vilja tipsa om Gossip Girl-böckerna. Skvaller. I love it!

Idag var en dag som bådade gott, trots att det var en måndag. Det regnade inte på morgonen, lektionerna var inte så långa och tråkiga och jobbiga, och idioterna i klassen var inte lika idiotiska som vanligt. Jag kommer hem, glad i hågen (hahaha, vilket jävla uttryck!) för att ta det lugnt en stund med en Gossip Girl-bok innan jag åkte vidare till stallet för att hjälpa Julia med insläppet. Tror ni inte att min mamma är hemma och säger åt mig att skriva min engelska-artikel? Jo. Och när jag väl har kommit igång är det dags att åka till stallet. Tror ni min mamma blir glad på mig då? Jamenvisst!
     I stallet var det också skitkul, en arg Julia som hade blivit utskälld av en arg Kattis, en halt häst som klättrade på väggarna efter fyra vilodagar, och en liten fuxtravare som blivit biten i rumpan av store, elake Nisse. Hem igen, där min favoriträtt väntade på spisen. Not. Men jag ska inte klaga, hade jag lagat maten hade det inte alls blivit lika nyttigt, näringsriktigt och varierat. För i min familj så äter vi ris med wok minst en gång i veckan, den enda skillnaden är att vitkålen ibland byts ut mot mangold eller purjolök.
     Efter maten drar min mamma igång en intressant och livlig diskussion om hur bortskämda, lata och allmänt jobbiga vi är. Vi är i det här fallet jag. Jag gör ju aldrig mina läxor. Vad fan har hon med det att göra så länge jag lämnar in dem i tid och får bra betyg? Inget. Det var väl det jag tyckte. Ska hon säga som har hållit på med sin uppsats i mer än ett år nu! Sen satte jag mig i alla fall med engelskläxan, "write an article about yourself". Den är färdig och inskriven i datorn nu. Som vanligt sitter jag fast i toppen. De där jävla rubrikerna. Jag fattar inte varför det är så svårt. jag kan aldrig hitta på bra rubriker. Vad fan ska man ha för rubrik på en artikel om sig själv? "det ska vara intressant och locka läsaren att läsa hela artikeln"

Bullshit. Någon mer som märker att jag är gnällig? Men mamma, nu sitter jag i alla fall inte i vardagsrummet och gnäller. Var glad för det du, då har du i alla fall inte en till sak att gnälla över!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Stackars liten...

2008-09-02 @ 18:15:35
Postat av: Tootiki

Du, jag tycker vi skiter i allt! Flyttar någonstans och blir chefer så vi kan gnälla på folk.


Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback