Good, bad, better, worse, best, worst!

Detta inlägg handlar om onödiga saker & dumma systrar. Juuuust kidding.

Jag var precis inne på den fantastiska hemsidan bloggkoll.se och läste typ 10 kloka, söta inlägg. Jag hittade en sanning, som tyvärr passade in på mitt eget liv. Bra, Roos, dåligt!

"Jag ser hur jag gör det enda rätta (jättefel!): ser över mitt berg av göromål och vänder sedan blicken åt ett annat håll. Det för mig nu välbekanta ordspråket hörs eka, "Kan du inte göra allt - gör ingenting"." www.moncan.blogg.se

Så sant, så hemskt! 

Varför ska vi lära oss vad induktion är? Finns det ordet ens? Varför ska jag göra ett grupparbete om prokaryota celler när de inte ens syns? Och VARFÖR ska jag ha prov på något som jag redan har haft prov på (och fått MVG i!)? Kan det inte räcka med ett prov i veckan? Eller är det här kemiprovet till för att man inte ska hinna plugga matte och sedan misslyckas med det provet och alltså få två MVG:n i kemi men inget i matte? Meningsfullt, javisst! 

Nu ska jag gå och plugga så att jag hinner kolla lite på Blair och Serena i kväll.

Kommentarer
Postat av: Sofie

jag tycker vi helt enkelt skiter i skolan och har ett långt sommarlov till istället!

Postat av: Monc-snusk

Jag har ett till ordspråk: Det som inte syns finns inte...

2008-09-17 @ 20:12:58
Din egen bloggadress/URL: http://moncan.blogg.se/
Postat av: Oerhört viktig

Förresten gillar jag att det står "Skicka ditt intelligenta meddelande". Det får mig att känna mig väldigt viktig. Och så får jag lära mig hur intelligent stavas. Ibland stavar jag det "interligent". Dumt.

2008-09-17 @ 20:14:38
Din egen bloggadress/URL: http://moncan.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback