Hur svårt kan det va'?

Nu snodde jag titeln från en jättedålig låt, jag vet. Men jag menar det: hur svårt kan det vara? Tre riktiga skoldagar kvar, och tre prov. Kul. Verkligen, jätteroligt. Tack alla lärare, ni har lyckats igen. Att göra de sista skoldagar till roliga minnen alltså. Hur svårt kan det vara att fatta att INGEN vill ha prov sista skolveckan? Hur svårt kan det vara att planera bättre, så att man inte behöver lägga prov sista veckan? Ja, jag undrar. 

Idag var i alla fall sista tysklektionen, både tråkigt och skönt. Just nu känns det mest skönt, just nu vill jag bara ha sommarlov! Men jag har haft tyska sen ettan, och vår grupp var ju så himla bäst, så i höst kommer jag antagligen att sakna det. Sista lektionen var allmänt flummig, jag hade bakat tårta för att jag hade redovisat om Schwarzwälder Kirschtorte var jag ju tvungen att baka den också... Så första lektionen blev film, tårta och kaffe. Något najs.

Kommentarer
Postat av: Maha

Postat av: Anonym

Söt blogg :)

2008-07-20 @ 20:18:26
Din egen bloggadress/URL: http://mahass.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback