Regn, helvetes regn!

Nu är det slutregnat för fan. Jag HATAR regn. Den senaste månaden har det regnat tillräckligt mycket för ett helt år för fan! Det är januari, årstiden kallas vinter. Men inte här i Uppsala, nej nej. Här ska det vara lerigt, regnigt och alla annan skit som hör till hösten. Det ska vara snö eller så ska det bli vår. Vi har redan haft höst, ifall kung Vinter hade glömt bort det. Gud vad jag gnäller, men vafan, jag snackar om vädret och snackar man om vädret har man absolut inget annat att prata om, och har man inget att prata om så är det synd om en. och är det synd om en så får man gnälla.

Regn lite då och då på sommaren kan jag gå med på, annars dör ju alla söta sommarblommor. Men nu har regnet ingen som helst nytta, alla växter är ju döda eller sover eller vad de nu gör, så regnvattnet hamnar i hästhagen istället. Blöta täcken och leriga ben har vi haft så att det räcker nu. Nu vill vi ha sommar, med sol & bad, Arvika, fälttävlan och en massa härliga utetävlingar! Och såklart en massa snygga kläder, för i sommar ska vi vara så jävla snygga!

Apropå snygga, så hade de skitmycket snygga kläder på Åhléns idag, jag blev förvånad för att det var så mycket jag ville ha. En massa fina tunikor, jeans och söta t-shirts. I vanliga fall har man tur om man hittar två snygga plagg på Åhléns. Så nu blir det till att spara pengar till snygga kläder, Arvikabiljett, ridstövlar och en ny mobil. Jag vill inte spara, jag vill ha en massa roliga grejer nu! En ny mobil kommer jag ha råd med i höst, eftersom det är lägsta prioritet just nu. Fast jag vill ha en snygg och bra mobil, men jag klarar mig bra utan det. Jag behöver nytt smink, men det är så tråkigt att lägga ut pengar på smink, det tar ju ändå bara slut igen.

Fy fan vad jag gnäller och svär i den här bloggen, men om ni har läst så långt att ni läser den här meningen så var det tydligen inte så farligt iallafall. Nu är alla där ute lite up-to-date vad som händer i mitt liv just (var hos Emma med Amanda igår-idag, supermys! och det är slutprov i kemi på tisdag. och på onsdag fyller Emma år!), så nu ska jag gå och plugga kemi, eller kanske kolla på OC. För nu har jag lånat skiva två av Amanda! Yeey!

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är så jävla underbar min kvinna! Vi älskar svordomar och klagande. Livet är inte underbart utan dessa två ting!

Postat av: Roos

Du har så rätt så! Som alltid, självklart.

2008-01-20 @ 18:31:51

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback