Tävlingshelg

Tävling idag och i morgon för min del, egen start på lördagen och hästskötarinsats och hejaklacksledare på söndagen.

     Lördag skulle både jag och Frida hoppa 1 m på Lurbo. Det började bra, för Frida ramlade av på framridningen. Kul. Sen inne på banan gick det inte mycket bättre, även om Vanessa var skitfin och det gick bra fram till hinder 6, när Vanessa först stannade och sen hoppade, vilket slutade med en krasch in i silverhindret och Frida på marken.

     Jag var inte bättre, för även jag ramlade av på framridningen när Vanessa stannade på ett hinder. Inne på banan hoppade Vanessa superfint, men mot hinder fem gick det långsamt och trögt, jag kände att vi höll på att komma fel vilket resulterade i ett jag red som en jävla mes och det blev stopp. På andra försöket blev det stopp igen, men på tredje försöket kom vi över. Men hinder 6 var förknippat med lite ont i benen efter kraschen tror jag, så då var sluthoppat för oss. Revansch i Heby nästa vecka!

     Söndag i början av februari. Dags för distriksmästerskap för ridskoleekipage i hoppning på UPK alltså. Eftersom jag är en hästnörd följde jag såklart med. Officiellt Hannas hästskötare men är man med på DM hjälper man alla. Sky, Wimpy, Fernando, Rosita, Myran, Aghera och Blomman åkte dit med 10 olika ryttare, och tillsammans lyckades de erövra tre gulblåa rosetter. För dessa stod Karin & Myran i förklassen, Hanna & Rosita i DM-klassen kategori D och Lottie & Blomman i DM-klassen junior häst. 

     Lurbo fick två av fyra DM-segrar, de andra två stod UPK för (kategori B+C och senior häst). Så tråkigt att det alltid bara är UPK, Lurbo och Bälinge är med. Var är alla andra klubbar? 


Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback