Långgalopp och skenande kemilärare

Dagen började i katastrof (ehm...), jag hade tagit med mig fel anteckningsblock, jag råkade ta med biologin istället för kemin. Första lektionen var alltså kemilabb, och trots att kemiläraren är världens sämsta lärare som rusar på i 180 tror jag att jag iallafall har fattat det mesta om titrerkurvor och syrakonstanter nu iallafall. Efter labben hade vi en superlång håltimme, och gissa hur mycket matte jag, Emma och Amanda räknade? Säkert tre tal! Senare blev det ännu bättre, på mattelektionen blev vi utskickade för att vi var så flummiga. Det var iallafall skitkul, jag har inte blivit utskickad sen högstadiet.

Efter skolan blev det stallet, my second home, nästan direkt. Mockade, fixade kraftfodret och sen red jag iväg. Skulle rida med Simone och Foxen, det blev lite galoppjobb men en del rejs också, man måste ju passa på innan stubbåkrarna försvinner. Foxen vann tyvärr kapplöpningen, och min häst ska vara ett fullblod! Kom hem precis innan det blev helt kolsvart ute. Jag fixade hösilaget, pussade på Vanessa och sen hamnade jag här.

Men nu ska jag plugga stark adjektivböjning och annat kul till tyskaprovet imorgon!

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback