To the NL

Fredag bar det av till Nederländerna, vilket alltså innebar skolk från skolan men eftersom fredagar är värdelösa gör det inget. Pappa skjutsade mig till Arlanda, och sen flög jag själv (!) till Schiphol där jag blev mött av kusin & farbror. Fredag kväll ägnades åt att "shoppa" med Floor, älsklingskusinen. Jag shoppade holländskt godis och Harry Potter-boken på holländska (jag vet jag är Potter-kåt!). Lördag var det big party-day för Floor fyllde 18 år! På förmiddagen blev det en köra bil-lektion för henne (i Holland måste man vara 18 för att ta körlektioner), på eftermiddagen kom en massa släkt och på kvällen blev det riktigt party med 25 kompisar, tårta, godis, chips, läsk, öl, vin och sist men inte minst singstar!

Efter att de flesta hade åkt/gått/cyklat hem vid ett-tiden åkte vi in till stan med de som var kvar. Det blev krogen, en massa dansande och så. Vi kom i säng vid 4.30 och dagen efter var det tyvärr dags att åka hem till ett snöigt slask-Sverige igen. Men helgen var superkul!


Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback